GlobalVoices na

Neprofesionalno Pokrivanje Afrike od Strane Globalnih Medija

Kampanju #Kony2012 koju je vodila NVO Nevidljiva Deca je zasigurno sadržala nekoliko suviše-pojednostavljivanja Afrike, što je pokrenulo protiv kampanju #WhatILoveAboutAfrica OnoŠtoVolimUAfrici) koja je usmerena na ispravljanje tih ‘zalutalih metaka'.

poster for Kony 2012.

Plakat Kony 2012 kampanje. Javni domen

Netačne medijske pretpostavke o Africi nisu retka pojava - iako se komedija grešaka stalno smanjuje tokom poslednjih nekoliko godina. Pogrešno predstavljanje ovog kontinenta u medijima nije beznačajna stvar, kako objašnjava profesor Charles Moumouni :

Loša zastupljenost Afrike u zapadnim medijima nije ni nova ni čudna pojava. To je već privuklo pažnju tokom 1970-ih, naročito u kontekstu rasprave o Novom Svetskom Redu U Informacijama i Komunikacijama (NWICO). Međutim, slika Afrike koju trenutno predstavljaju zapadni medijski kanali sve više izaziva brigu, pošto negativno utiče na afričke napore za razvoj.

Međutim, i sami Afrički mediji nisu imuni na kritiku ove vrste. Pokrenuto je nekoliko inicijativa u poslednjih nekoliko godina, da bi se poboljšala tačnost afričkih medija. Afrička Inicijativa u Medijima i Nadgledanje Medija Afrika su dva primera toga.

Sledi kratak pregled dragulja, grešaka i drugih netačnosti u globalnom medijskom pokrivanju Afrike i u samim afričkim medijima:

Pokrivanje Afrike od strane globalnih medija

Kanada – RDK:  ”Stephen Harper ulazi u Afričko Srce Tame”

Ovo je naslov koji je dat jednom CBC novinskom članku o poseti kanadskog premijera Demokratskoj Republici Kongo (DRK) tokom samita Međunarodne Organizacije Frankofonije. Iako se naslov odnosi na knjigu Joseph Conrada, Srce Tame, takođe priziva zastarelu, snishodljivu viziju crne Afrike kao divlje, opasne zemlje. Članak dodaje:

To je najmizernija država na kugli zemaljskoj.

 

Ovaj članak kao da predlaže da bi premijer Harper trebao dobiti medalju za hrabrost zato što je posetio Kongo.

Izrael – “Izrael – Subsaharski Afrikanci nisu silovatelji”

Slate Afrique (Afrički Crep) objašnjava sadržaj ovog originalnog (u najmanju ruku) naslova:

Crnci nisu silovatelji. To je poruka koju oni koji traže azil iz podsaharske Afrike želite da prenesu ljudima u Izraelu. Izraelsko javno mnjenje je upiralo prstom na one iz Subsaharske Afrike koji traže azil pošto je u veoma pokrivenom suđenju za silovanje bilo upleteno četiri Eritrejca. Izraelski dnevnik Haaretz je 20. maja objavio da kako bi se suprotstavilo žigosanju crnaca, centar za podršku stranim radnicima pomaže Afrikancima u pripremi “otvorenih pisama izraelskiom narodu”.

Francuska – Zabuna između Guadeloupe i Madagaskara za I-télé 

Sukobi u Guadeloupe-u između Liyannaj Kont Pwofitasyon [Napomena: vodeće telo za sindikate i društvene pokrete] i sigurnosnih snaga desili su se u isto vreme kada i najintenzivnija politička kriza u Madagaskaru. Drugi događaj je tako brzo nastao posle onog prvog, tako da je I-télé ((kablovski TV informativni kanal u Francuskoj) sastavio sledeću malu montažu u kojoj komentar meša događaje u Guadeloupe-u s onima na Madagaskaru:

SAD – DRK: “Postao je siroče, silovan je i ignorisan”

Ovo je naslov članka  koji je potpisao novinar Nicholas Kristof o 9 godina starom detetu koje je bilo žrtva grupnog silovanja u Kongu. Kako Laura Seay objašnjava u prevodu na Slate Afrique (Afrički Crep), ovaj članak podiže nekoliko etičkih pitanja:

Nakon nekoliko nasilnih rasprava, Kristof je postavio odgovor na svom blogu u kojem je obećao da to neće opet uraditi – iako je odbijao kritike da je ugrozio dete zato što ga je identifikovao. On je, ipak, priznao da je objavljivanjem imena deteta prekršena politika The Times-a, čak iako je on dobio dopuštenje od žene koja se stara za to dete. Teško je zamisliti urednika koji bi dopustio da se dogodi takav ‘kiks’ u jednom članku o zapadnom detetu koje je žrtva zlostavljanja.

Afrički mediji 

Južna Afrika – Žrtva silovanja posredno identifikovana u izveštaju od oktobra 2012  

Musa Rikhotso izveštava sledeće:

Priča potiče od Sapa pod naslovom, “Kazna smanjena za silovanje pastorke” (The Star, 10/10/2012, st.7). Članak navodi Limpopo čoveka, čija je kazna smanjena s doživotnog zatvora do jedne godine – za silovanje svoje 15-ogodišnje pastorke, na taj način, ne uspevaju zaštititi identitet žrtve silovanja.

 

Senegal – “Senegalac vraćen iz Obale Slonovače”

Tokom vrhunca krize u Obali Slonovače Walfadjiri-l'Aurore je objavio članak uz naslov “Senegalac koji je vraćen iz Obale Slonovače za to krivi predsednika] Wade-a“:

wade sénégal côte d'ivoire

Druga stranica Senegalskih dnevnih novina sadrži članak o krizi u Obali Slonovače- javni domen

 

Le Post objašnjava da je u pitanju greška jer su:

ti ljudi i žene kritikovali vladu baš zato što nisu bili vraćeni u domovinu već se od njih jednostavno zahtevalo da se vrate kako znaju i umeju.

Započnite razgovor

Molimo vas da se Prijavite se »

Pravila korišćenja

  • Svi komentari se pregledaju. Pošaljite komentar samo jednom jer bi u suprotnom mogao biti prepoznat kao spam.
  • Molimo Vas da se prema drugima odnosite sa poštovanjem. Komentari koji sadrže govor mržnje i lične uvrede neće biti objavljeni.


Svetski regioni

Države

Jezici